Om Oss Företagare Support/Köpinfo
Avbetalning & Auktioner Veckans erbjudande Lagerutförsäljning Nya varor
» Mycket bra priser på hela sortimentet
» Räntefria lån samt fakturatjänst
» Lokala tekniker med akuttider
Produkter: 0     Totalt: 0:-
Kundvagn
Redan kund? Logga in
Inte registerad? Registrera dig
Sök

MISSA ALDRIG VÅRA
GALNA ERBJUDANDEN
IGEN  !!!

LÖSNING?

 GILLA OSS PÅ FACEBOOK




AKTUELL ANNONS



Preferred Partner 2010

 
Sveriges Bästa Finans?
Nu utan krav på inkomst
för studenter!
 


Välj mellan:

- 90 dagars faktura -
- 180 dagars faktura -

- Räntefri avbetalning -

Givetvis erbjuder vi också

Marknadens säkraste
kort- & bankbetalning

 

Garanti, Support eller Service

Egen teknisk avdelning med kompetenta konsulter och tekniker

Vi har en stor egen teknisk avdelning med både ingenjörer och tekniker som besitter många olika tunga certifikat som alltid står redo att serva Er med utmärkande hög kompetens, korta ledtider och givetvis utmärkta priser. Önskar Du tala med någon utav våra egna tekniker, kom in till oss eller ring på 019-123400 eller på direktnummer 019-123430. Vi bistår gärna med fulla serviceavtal, felsökningar, nätverksinstallationer, drift och konsulthjälp.

Önskas enklare konsultation som tex hjälp med den egna datorn går det bra att lämna in denna utan tidsbokning direkt i butiken vid Örebro universitet.

Datorer, skrivare och skärmar har ofta utbytes-, hämt- eller returservice direkt hemma hos dig. Detta innebär att istället för att behöva skicka produkten till oss blir den istället upphämtad hemma hos dig. Nedan listas vad som gäller för ett urval av de tillverkare som vi saluför.
 

Generell information

 
Service och Support
MultiTech DATA AB säljer datorer och kringutrustning från ett flertal stora tillverkare. Dessa har nästan alltid en egen service- och supportorganisation som tar hand om trasiga produkter, hjälper till vid installationer och dylikt. Tillverkarens slutkundssupport ligger redan inräknat i priset när du köper en märkesprodukt så varför inte nyttja det som tänkt? Många gånger är det nämligen enklare och går och ofta fortare att kontakta tillverkaren direkt. Hittar du inte informationen nedan, se dokumentationen som följde med din produkt eller titta hos tillverkarens hemsida.
 
DOA
DOA (dead on arrival) innebär att produkten inte fungerar vid leverans. Olika tillverkare har olika regler för hur dessa tas om hand. I vissa fall byts varan mot en ny och i vissa fall repareras den. Står det exempelvis "DOA 30 dagar"  innebär detta att om man felanmäler produkten inom den tidpunkten byts produkten ut mot ny och repareras alltså ej. Står det "DOA 0 dagar" betyder detta att produkten repareras från första dagen. Detta förfarande är inget MultiTech DATA AB  kan påverka utan det styrs direkt av tillverkarnas respektive policy och gäller oavsett var du köpt din produkt.

 

3Com
Nätverkskort inklusive trådlöst
Tel: 020-79 69 80
Alla övriga produkter
Tel: 020-79 54 82

 

ACER
Acer sköter alla garantier, service och support på sina produkter direkt från första dagen. Du når dem på 020 - 25 25 00. Från och med 1:a januari 2008 har MultiTech DATA som Executive partner full garantiservice på samtliga av Acer tillhandahållna produkter. Ring oss på 019-123400 för snabbare service och mer information. Detta gäller även maskiner som ej är sålda av oss.  Har Du inte nära till någon utav våra butiker kan Ni också ringa Acer direkt på 020-25 25 00.

 

ASUS
Garanti och support sköts direkt av ASUS på telefon 08-587 694 07. Garantitiden är 2 år.

 

BROTHER
DOA (30 dagar från slutkundsfaktura)
Kontakta Brother International Sweden AB
OBS! Produkten ska skickas in komplett med alla tillbehör och i orginalkartong!
TEL : +46-31-734 12 00
FAX : +46-31-734 12 50
Web: http://www.brother.se
Garanti
Kontakta Brother International Sweden AB 
TEL : +46-31-734 12 00
FAX : +46-31-734 12 50
Web: http://www.brother.se
Support: 031 -734 12 95

 

Canon
Tel support och felanmälan: 08-744 86 20

 

D-link
Garanti- och supportärenden sköts direkt av D-Link
Tel: 0770-33 00 35 Privatpersoner (Vardagar 8-20)

 

Epson
Support och felanmälan: 0771-400 134

 

Fujitsu-Siemens
Support och felanmälan: 08 - 588 88 300

 

HP - Hewlett Packard
Support på Konsumentprodukter så som scanners, digitalkameror, brännare, inkjet, etc
Ring: 0771-20 47 65
Support på övriga produkter så som datorer m.m. Ring: 0771-30 30 00
Felanmälan: 0771 - 30 30 00

 

LG Electronics
Support: 0771 - 41 43 79
Felanmälan görs på www.infocare.se 

 

Lenovo
Support och felanmälan: 0771 - 17 10 40

 

Lexmark
Support på laserskrivare: 08-5225 79 77
Support på bläckstråleskrivare: 08-5877 05 52
Felanmälan på samtliga modeller görs på nummer: 08-627 58 00

 

Microsoft
Huvudväxel: 08-752 56 00
Kundservice: 08-752 56 30
Produktsupport: 08-752 09 29
För OEM-produkter så som tex operativsystem - kontakta resp datortillverkare för support.

 

Nokia
Tel: 077 - 66 22 222 (lokalsamtal)

 

Oki
Telefonsupport: 0900-101 20 20 (Endast betalsupport)
Felanmälan: http://www.oki.se/fcgi-bin/public.fcgi?pid=/fcgi-bin/public.fcgi?pid=29&pncid=11&cid=114&chid=10&cid=114&chid=10&ncid=11
Webbsupport: http://www.oki.se/fcgi-bin/public.fcgi?pid=219&cid=114&chid=10

 

Philips
Support och felanmälan:
PC-relaterade produkter så som monitorer, brännare, webbkameror etc: 08 - 632 00 16
Övriga konsumentprodukter: 08 - 579 29 100

 

Samsung
Support och felanmälan: 0771 - 400 200

 

Sony
Support: http://www.sony.se/view/ShowSiteSection.action?section=sv_SE_Support&site=odw_sv_SE
Felanmälan
Skärmar anmäls hos Infocare på 077 - 670 03 03
VAIO Datorer anmäls på 08 - 587 692 20
Plasma/LCD anmäls på Inside Service 08 - 795 50 99
Digitalstillbildskameror anmäls på Inside RTV service 08 - 514 823 50

 

Sony Ericsson
Support: 013-244500
Felanmälan görs till Engström Telecom AB på 08-6015500

 

Symantec
Support: 08-735 50 24
Kundtjänst: 08-703 96 15

 

Toshiba
Support PC: 0200 - 21 21 00
Support övrigt: 020 - 29 99 99
Felanmälan:
Projektorer och Skärmar: http://www.toshibatec-tnd.com/page.html?pid=40

 

ViewSonic
Support och felanmälan görs direkt på 08-579 290 45

 

För övriga tillverkare, kontakta oss på support@multitech.se så återkommer vi snarast med besked.

 

kund är upplagt och verifierad som kund sköts allting efter gällande rutiner med mycket snabba leveranser som vanligt.

 

Leveranser, frakter och lager

Leveranser e-handel samt till butik
Om varorna finns i lager och du lagt beställningen innan kl. 13:00 på en (helgfri) vardag skickas de oftast samma dag. Hur lång transporten dröjer beror på vilket leveransalternativ du valt samt arbetsbelastning på lagret. Normalt läggs ett kolli-id under Ditt konto på webben och med hjälp av detta kan man hämta paketet redan dagen efter på närmaste postkontor. I vissa fall skickas paket även med PNL, Schenken eller med TNT. Fördelen med dessa speditörer är att de ofta kör hem varan kostnadsfritt till Dig som kund. Så om kolli-id numret inte är spårbart hos en speditör, vg sök hos de andra.

www.posten.se
www.schenken.se
www.pnl.se
www.tnt.se
 

Om varorna inte finns i lager utan istället finns noterade med ett ungefärligt leveransdatum skickas de samma dag som de åter finns i lager. Några få av de restnoterade varorna transporteras med tex. med båt från Asien och det beräknade leveransdatumet kan vara både längre eller kortare än vad som anges på hemsidan. Se angivet ETA datum för given produkt på vår hemsida för beräknad ankomst till oss. Konktakta oss om något efter en längre tid inte kommer utan dröjer av orsak som skulle kunna vara att något mot förmodan utgått ur Er beställning.

Tänk också på att om Du till exempel valt delbetalning, studentdelbetalning eller förskottsbetalning kommer varorna att skickas först när alla begärda handligar är oss tillhanda. Med detta menas givetvis att ordern auktoriseras fullt ut i samband med till exempel ett kreditgodkännande eller att en förskottsbetalning har inkommit till vårt konto.

MultiTech DATA AB förbehåller sig rätten att annullera en beställning som, av anledningar som ligger utanför MultiTech DATA AB's kontroll, inte inom rimlig tid kan levereras pga. till exempel tillverkarnas bristande produktionskapacitet, hastigt förändrat prisläge, avvikande data och/eller prisfel, restlager eller utgången produktmodell. Du som kund skall få besked om leveransförseningar, samt om möjligt ett leveransdatum.

Väljer Du att leveransen ska ske till butiken kommer denna att samköras med andra beställningar och leveranstiden kan variera mellan 1-5 arbetsdagar.

Fraktkostnader
På vissa varor är frakten fri (0 kr inkl moms) och för övriga produkter är den 95 kr inkl moms oavsett antal kollin. Du betalar alltså aldrig mer än 95 kr inkl moms för frakten. Denna går givetvis också att delbetala ihop med alla varor som skickas till er. Under vissa omständigheter, som vid tex pallleverans eller leverans av stor TV utgår en pallfrakt på 295:- inkl moms.

Önskas leverans till butiken i Örebro är det fri frakt som gäller! Det enda som tillkommer är en administrativ avgift på fn 5:- inkl moms.

Lager och Lagersaldo
MultiTech DATA AB använder sig av flera lager utspridda över hela Sverige. Dels besitter vi ett stort eget varulager i butiken där vi lagerför många olika populära produkter men vi använder oss också utav våra avtalsskrivna leverantörers lager. Detta garanterar snabba och träffsäkra leveranser, mer exakta lagersaldon och större kontroll över logistikflödet. Målet är att alla beställningar lagda innan kl 13.00 skall vara utlevererade från vårt lager samma dag förutsatt att beställningen är kontantbetald. Vi skickar också alltíd med ett kollinummer för att det enkelt ska gå att spåra godset. Som speditör anlitas till huvudsak posten. Det vi själva inte har på lager skickas från något av våra andra huvudlager eller direkt från tillverkaren. Detta är dock av mindre betydelse för dig som kund. Leveranstiden är den samma och all information får Du fortfarande från oss.

Det händer att lagersaldot på sidan visar ett fåtal i antal på en given produkt. Var god observera att detta inte är en garanti att varan finns på lager då det kan finnas en intern orderkö på produkten som ännu inte administrerats. Detta innebär givetvis att vi tillämpar "först till kvarn" principen och det händer att varan hinner ta slut innan vi kommer till Er beställning. Detta förfarande är inte vanligt men typiskt för en populär produkt med lågt lagersaldo. Enligt avtal placeras då er beställning i en automatiserad kö och skeppas så fort produkten åter finns på lager. För att säkrast få den varan Ni önskar omgående leverans på, välj en med god tillgång i lagersaldot. Detta fenomen kan också uppstå vid en förskotts- eller finansbeställning då alla papper måste vara i ordning för att vi ska kunna auktorisera beställningen till lagret. 

Ej uthämtade paket eller felaktigt avbrutna beställningar
För paket som beställts men ej hämtats eller lösts ut debiteras en hanteringskostnad på 250 kronor utöver frakt samt returfrakt. För datorpaket gäller en serviceavgift på 1195 kronor. Vidare kommer en serviceavgift på 690:- att debiteras dem som lagt en order, blivit beviljade en finansiering men inte inkommit med avtal eller giltigt intyg. Det anses som en felaktigt avbruten beställning. Beloppet debiteras för att täcka de kostnader vi haft i samband med en ansökan så som kreditutredning, förberedande av avtal, frakter samt andra administrativa kostnader. Detta förfarande tillämpas utan undantag. Alla beställningar är givetvis bindande.

 

Produktinformation

Tryckfel och prisförändringar
MultiTech DATA AB reserverar sig för eventuella tryckfel på våra webbsidor. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende och inte heller att texterna till fullo återger specifikationen korrekt. Vi reserveras oss också mot prisförändringar, utan förvarning på produkter om marknadsläget hastigt förändras. Vi reserverar och friskriver oss också från felaktigheter i prisfiler från tillverkare och distributörer som gör att vi inte kan leverera beställd order till angivet, vid köptillfället, pris. Dock kommer vid sådant fall, om varan tex är restnoterad, om möjligt, kunden få möjlighet att annullera ordern.

 

Returer samt avbeställningar

Avbeställning av order innan den är behandlad
Alla beställningar är givetvis bindande. Dock finns möjlighet att avbeställa en order innan den hunnit bli behandlad. Logga in med ditt användarnamn samt lösenord på www.multitech.se och klicka på "kundcenter". Under fliken "Order" finns alla dina beställningar och har beställningen ännu inte blivit behandlad kan den raderas där. Detta val går ej att ändra tillbaka utan är definitivt. Önskar Ni beställa samma beställning igen - måste den beställas igen. Är beställningen behandlad har processen startat och ordern kan då inte längre avbeställas.

Avbeställning av order efter att den är behandlad eller skickad
Om ordern är plockad, packad och/eller skickad, så kan du ansöka om ett RMA-nummer efter det att du mottagit produkten. Detta skall göras inom 14 dagar från det att du mottagit produkten/produkterna. RMA-nummer är detsamma som returnummer. Detta erhålls genom att följa anvisningarna nedan.
 
Ångra ett köp inom 14 dagar
Som privatkund (konsument) har du enligt lag rätt att "ångra" ditt köp inom en period på 14 dagar efter du mottagit din försändelse. Se länk för mer information om ångrat köp. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngArticleID=197&lngCategoryID=892

Följande nedanstående punkter måste vara uppfyllda - Läs dessa mycket noga:

  • Bifoga en utskrift av RMA-godkännandet i paketet
  • Försäkra dig om att du packar produkten stöt- och antistatskyddat! Med stötdämpat menas att produkten ska vara skyddad från stötar på samtliga sidor och sedan förpackas i en kartong.
  • Märk paketet tydligt med alla RMA-nummer. Försändelser skickade utan RMA-nummer kommer att bli försenade i behandlingen då vi måste undersöka vad som gäller för returen.
  • På grund av typen av gods så måste det skickas med företagspaket.Du får ett kvitto på inlämnandet och en försäkring på paketet ifall det skulle komma bort. Vi kommer hämtar inte ut några paket som skickats med vanligt postpaket.
  • Tänk på att en produkt som ni vill ångra köpet på ska befinna sig i samma skick som varan gjorde vid ankomst till er. Detta gäller även eventuella manualer, påsar mm. Produkter som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad på 250 kr inkl. moms utan undantag. Komponenter som skyddas med en teknisk plombering måste ha en intakt sådan för att ångrat köp ska medges (Detta innebär att t.ex. ett minne, program eller grafikkort där den antistatiska påsen varit öppnad, inte går att returnera till oss för ångrat köp).
  • Produkter med brutet ESD-sigill, esd-produkter eller produkter med medföljande programvara vars förpackning brutits eller produkter med ljud eller bildupptagningar godkänns ej som ångerrätt. Godkännade av programvaru license (EULA) häver också ångerrätten.
  • I vissa fall godkänns retur av datorer eller andra av oss producerade produkter. Om du utnyttar ångerrätten i samband med retur av dessa så är du skyldig att betala de kostnader som arbete och materialåtgång har kostat oss. Detta är kostnader som uppstår i samband med produktion, installation, testning, re-engineering och ligger mellan 1500:- till 2500:- SEK inkl moms.

Vårt mål är att återbetalning skall ske inom 20 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Om kontonummer eller annan information saknas förbehåller vi oss rätten att vänta med behandling av er retur tills alla uppgifter finns att tillgå. Enligt svensk lag skall återbetalning ske inom 30 dagar från det att beslut om återbetalning fattats. Vid ångrade köp ersätts inte kunds returfrakt till oss eller frakten på ursprungsordern. I de fall som vi inte godkänner en retur på grund av produktens skick eller att den inte är godkänd enligt våra särskilda returregler sänds varan tillbaka och debiteras en hanteringskostnad på f.n. 250:- inkl. moms samt kostnad för returfrakt.

Ej uthämtade paket eller felaktigt avbrutna beställningar
För paket som beställts men ej hämtats eller lösts ut debiteras en hanteringskostnad på 350 kronor utöver frakt samt returfrakt. För datorpaket gäller en serviceavgift på 1195 kronor. Vidare kommer en serviceavgift på 690:- att debiteras dem som lagt en order, blivit beviljade en studentfinansiering men inte inkommit med avtal eller giltigt intyg. Det anses som en felaktigt avbruten beställning. Beloppet debiteras för att täcka de kostnader vi haft i samband med en ansökan så som kreditutredning, förberedande av avtal, frakter samt andra administrativa kostnader. Detta förfarande tillämpas utan undantag. Alla beställningar är givetvis bindande.

Bygg din dator
Anmäl Dig Idag!
Anmäl Dig till VIP-brevet och få exklusiv information och möjlighet till attraktiva erbjudanden före alla andra!
   

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

Kategorier
Tillverkare